امروزه خود شهر کرج پر از فرصت‌های شغلی است و تعداد زیادی شهرک صنعتی در اطراف مرکز استان البرز وجود دارد که فرصت‌های استخدام کرج را بسیار بالا برده‌اند.

در گذشته، به دلیل مجاورت شهر کرج با تهران و نیز شهرک‌های صنعتی متعدد در حاشیه‌ی اتوبان تهران-کرج، میزبان مهاجرانی بود که از شهرستان‌ها به امید پیدا کردن شغل به این شهر مهاجرت می‌کردند. همچنین شهر کرج همواره یکی از شهرهای مهاجرپذیر کشور ایران بوده است.

شهر کرج در گذشته‌ای نزدیک یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای ایران بود؛ اما با مرور زمان با ساخت شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف این شهر، امروزه، کرج یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران است. همچنین، قیمت منزل مثل گذشته ارزان نیست و شهر کرج به یکی از گران‌ترین شهرهای ایران برای زندگی تبدیل شده است.

مهاجرت شغلی به این شهر تنها در صورتی که یک کار مناسب در کرج پیدا کرده‌اید، توجیه پذیر است و به دلیل تقارن موج جمعیتی با بازه‌ی سنی استخدام، در حال حاضر مهاجرت به کرج برای پیدا کردن فرصت شغلی، کار چندان هوشمندانه‌ای نیست.

کارگر خط تولید در شهر کرج و شرایط استخدام آن

برای مشاهده آگهی‌های استخدامی کارگر خط تولید در کرج می‌توانید به وب‌سایت کاریابی آنلاین جاب ویژن سر بزنید. در صفحه‌ی اول این وب‌سایت در قسمت نوار جستجو، فیلتر «شهر» را روی گزینه‌ی «کرج-البرز» یا «تمامی شهرهای البرز» قرار دهید و سپس روی دکمه‌ی «جستجو در مشاغل» کلیک کند. هرروز تعداد زیادی آگهی استخدام کارگر در کارخانه های کرج منتشر می‌شود. شما می‌توانید در سایت جاب ویژن، به صورت رایگان برای این آگهی‌های استخدامی، رزومه بفرستید.

صنایع و کارخانه‌های مهم شهر کرج و استان البرز

استان البرز یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و وجود کارخانه‌های متعدد در شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان و به ویژه در اطراف شهر کرج، فرصت‌های استخدام کرج را افزایش داده است. صنایع داروسازی، صنایع غذایی و صنایع پلیمری از مهم‌ترین صنایع این استان هستند.

داروسازی سها در شهر کرج

شرکت داروسازی سها که واقع در کمال‌شهر کرج است، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی است که فاز یک آن به تازگی افتتاح شده و فازهای دیگر آن در دست ساخت است. فرصت‌های شغلی مختلفی برای نیروهای کار غیرتخصصی به منظور اشتغال در این شرکت داروسازی بزرگ وجود دارد.

شرکت داروسازی سها که در سال 1327 تاسیس شده است، یکی از قدیمی‌ترین داروسازی‌های ایران است. کارخانه داروسازی سها در 19 کیلومتری جاده مخصوص کرج و رو به روی شهرک وردآورد قرار دارد. اگر در حد فاصل تهران تا کرج زندگی می‌کنید، فرصت‌های استخدام متعددی برای شما در این شرکت وجود دارد و از طریق متروی وردآورد می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

وضعیت اقتصادی استان البرز چگونه است؟

با اینکه استان البرز از نظر کشاورزی وضعیت خوبی دارد ولی از آن‌جایی که عمده‌ی آمار استخدام کرج مربوط به بخش‌های صنعت و خدمات است، درصد بخش کشاورزی، بسیار پایین است.

مطابق با آماری که در سال ۱۳۹۸ گردآوری شده، بیش از ۴۴ درصد از جمعیت استان البرز، دارای مشارکت اقتصادی هستند و نرخ بیکاری در این استان در گروه سنی ۱۵ الی ۲۴ سال، 6/30 و در گروه سنی ۱۵ الی ۲۹ سال به میزان 4/20 درصد است. کمتر از چهار درصد نیروی کار فعال استان البرز در بخش کشاورزی، بیش از ۵۵ درصد در بخش خدمات و بیش از ۴۰ درصد در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

صنعت شهر کرج و استان البرز

کارخانه‌های ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، صنایع غذایی و نوشیدنی و مواد دارویی و شیمیایی، به ترتیب، بیشترین میزان ارزش افزوده را در استان البرز به خود اختصاص داده‌اند.

استان البرز در سال‌های گذشته، در بخش کشاورزی ضعیف عمل کرده است؛ اما در بخش صنعت، بسیار قوی است؛ طوری که بیش از ۴۲ درصد از نیروی کار فعال استان البرز، در بخش صنعت مشغول به کار هستند و این آمار، حاکی از فرصت‌های متعدد استخدام کارگر در کارخانه های کرج است. فرصت‌های شغلی زیادی نیز برای نیروهای کار تحصیل کرده و متخصص وجود دارد.

منطقه‌ی اقتصادی پیام با میزبانی از کارخانه‌های صابون و شوینده، کارخانه‌های فرآورده‌های غلات، آرد و نشاسته، کارخانه‌های مواد شیمیایی و سوختی و کارخانه‌‌های مواد غذایی پروتئینی نقش مهمی در تولید محصولات صادراتی در استان البرز دارد.

استخدام کرج

با وجود فرصت‌های شغلی بسیار زیاد، به دلیل رقابت شدید برای تصاحب این مشاغل، آمار بیکاری در این استان، همانند سایر استان‌های کشور، بالا است. قله‌ی جمعیتی استان البرز مطابق با آمار سال ۱۳۹۵، در گروه سنی ۳۰-۳۴ سال قرار داشته و بنابراین، می‌توان گفت که عمده‌ی جمعیت این استان در سن استخدام هستند. به همین دلیل، طبیعی است که رقابت برای تصاحب فرصت‌های شغلی در این استان بسیار بالا باشد. با این حال در آینده انتظار می‌رود که تا 10 سال آینده، به دلیل کاهش جمعیت در سن استخدام، رقابت برای تصاحب فرصت‌های شغلی و درصد بیکاری این استان، کاهش یابد.

شرایط استخدام کار پاره وقت در شهر کرج

بسیاری از مشاغل خدماتی در شهر کرج به صورت دو یا سه شیفتی هستند و کارفرمایان معمولا برای هر شیفت ۴ ساعته یک نفر را استخدام می‌کنند. کسب‌وکارهای کوچک خدماتی در دهه‌ی گذشته، با سرعت بالایی در کرج توسعه پیدا کرده‌اند. به همین دلیل توسعه‌ی این کسب‌وکارها فرصت‌های استخدام کار پاره وقت در شهر کرج را بسیار افزایش داده است.

جمع‌بندی

از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی کرج می‌توان به شهرک صنعتی سیمین دشت، شهرک صنعتی هشتگرد و شهرک صنعتی اشتهارد، اشاره کرد. همچنین شهرک صنعتی اشتهارد، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران است. یک منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی نیز در نزدیکی فرودگاه پیام کرج قرار دارد.

از مهم‌ترین کارخانه‌‌های کرج می‌توان به کارخانه‌ی تراورس کرج، کارخانه‌ی شرکت داروسازی برکت، کارخانه‌ی قند و شکر کرج، کارخانه البرز ماشین، کارخانه شهرداری کرج، کارخانه‌ی اکسیژن کرج، کارخانه‌ی هوایار، کارخانه‌ی شرکت داروسازی و تولید فرآورده‌های بیولوژیکی سیناژن، کارخانه‌ی گلستان پلاستیک، کارخانه کرج پلاست، کارخانه ایران رادیاتور و اشاره کرد.

استان البرز دارای بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است که فرصت‌های شغلی متعددی را هم برای کارگران و هم برای نیروهای کار تحصیل کرده و متخصص، ایجاد کرده‌اند. برای مشاهده این فرصت‌های شغلی می‌توانید سری به سایت استخدامی جاب ویژن بزنید.