شرکت های بزرگ و معروف شهر تبریز

انتخاب بهترین شرکت‌ها از میان تعداد بالای شرکت‌های فعال در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی کار راحتی نیست؛ اما در مجموع می‌توان چندین شرکت را به عنوان بهترین شرکت های تبریز نام برد که در ادامه به توضیح هرکدام خواهیم پرداخت.

نقش تراکتورسازی ایران در صنایع تبریز

شاید بتوان گفت مشهورترین شرکت واقع در شهر تبریز، شرکت تراکتورسازی ایران است که از محصولات آن می‌توان به تراکتور، کامیونت و قطعات مختلف ریخته‌گری اشاره کرد. این شرکت در کشورهای ونزوئلا، تاجیکستان و اوگاندا نیز دارای نمایندگی‌هایی است.

در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ایران برخی شرکت‌ها از شرکت تراکتورسازی ایران جدا شده‌اند. این شرکت‌ها عبارتند از: شرکت‌های ماشین‌آلات صنعتی تبریز، خدمات صنعتی تبریز، ریخته‌گری تراکتورسازی، موتورسازان تراکتورسازی، آهنگری تراکتورسازی، مهندسی و تأمین قطعات تراکتورسازی، ساخت ماشین و ابزار تراکتورسازی و بازرگانی و خدمات تراکتورسازی.

همچنین شرکت تراکتورسازی ایران از سال ۲۰۱۸، در فهرست تحریم‌های تروریستی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفته است.

شرکت ایران‌خودرو تبریز

یکی دیگر از مهم‌ترین صنایع تبریز، صنایع خودروسازی است. ایران‌خودرو تبریز، در واقع نماینده‌ی شرکت بزرگ ایران‌خودرو در شهر تبریز است. این شرکت دارای یک کارخانه بزرگ در شهر تبریز است و قطب صنعت خودرو در شمال غرب کشور محسوب می‌شود. خودروهای سمند و سورن نیز از مهم‌ترین محصولات این شرکت هستند.

شرکت صنایع غذایی شیرین عسل

یکی از مهم‌ترین صنایع شهر تبریز، صنایع غذایی آن است. مجموعه شیرین عسل یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی صنایع غذایی است که محصولاتی مانند شکلات، مارشمالو، آب‌نبات، بیسکوئیت، آدامس، رب گوجه‌فرنگی، کیک، لبنیات، روغن و را تولید و به خارج از کشور نیز صادر می‌کند. این شرکت بیش از ۱۳۰۰۰ نفر پرسنل دارد و مالک چندین شرکت تابعه در نقاط مختلف ایران است.

جمع‌بندی

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و یکی از کلان‌شهرهای ایران است. این شهر بعد از کلان‌شهرهای تهران و مشهد، بزرگ‌ترین شهر ایران است و بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان و مرکز بازرگانی، صنعتی و اداری کشور در این منظقه به‌حساب می‌آید. به همین دلیل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای متعددی در این شهر و استان به‌وجود آمده‌اند که به افزایش اشتغال و فرصت‌های کاریابی تبریز کمک می‌کنند.

استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز را می‌توان استان و شهری صنعتی و مولد در نظر گرفت که بر خلاف بسیاری از شهرهای ایران، نسبت مصرف‌گرایی به تولید در آن‌ کم است.

برای مشاهده فرصت های شغلی در شهر تبریز می‌توانید به سایت کاریابی جاب ویژن سر بزنید و در‌صورت تمایل رزومه‌تان را برای آن‌ها ارسال کنید.