نگاهی به انواع فرصت‌های کار در قزوین

با توجه به نسبت بسیار پایین استخدام دولتی به استخدام خصوصی در قزوین، و نیز نسبت پایین استخدام در بخش خدمات در مقایسه با خیلی از استان‌های کشور، کار اداری در قزوین خیلی زیاد نیست.

دیک بودن به تهران و ممنوعیت احداث صنایع در 120 کیلومتری تهران موجب شده بسیاری از شرکت‌های تولیدی و صنعتی، کارخانجات خود را در قزوین احداث کنند. این امر باعث افزایش اشتغالزایی و استخدام در قزوین شده و به به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در این استان کمک زیادی کرده است. بسیاری از کارخانجات معتبر که در تهران دفتر دارند کارخانجات خود را در شهرهای صنعتی استان قزوین احداث کرده اند.

به دلیل موقعیت خاص استان قزوین، کارهای مرتبط با صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و در نتیجه فرصت‌های کار در منزل قزوین زیاد است و بسیاری از شرکت‌ها، بسته‌بندی‌های خود را به افرادی می‌سپارند که می‌خواهند در منزل کار کنند. خانم‌های قزوینی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و در منزل، درآمد داشته باشند. مروزه با فراگیری اینترنت و امکان دورکاری در بسیاری از سازمان‌ها، نیازی نیست که ساکنین قزوین، برای پیدا کردن کار در قزوین، خودشان را محدود به سازمان‌های واقع در خود استان قزوین کنند.

تنها تولیدکننده چرخ خیاطی در ایران و یکی از برندهای برتر و موفق ایرانی، شرکت کاچیران است. دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد اما کلیه کارخانجات تولیدی کاچیران در استان قزوین قرار گرفته‌اند. قرارگیری کارخانه بزرگ و معتبر کاچیران در این استان، مطمئنا به افزایش اشتغالزایی و بهبود فرصت‌های استخدام قزوین کمک کرده است.

اگر دانشجو هستید، نیاز به یک شغل دوم دارید یا نمی‌توانید یک کار تمام-وقت در قزوین پیدا کنید، می‌توانید برای آگهی‌های کار نیمه وقت در قزوین رزومه بفرستید. البته با توجه به اینکه شهر قزوین یک شهر دانشگاهی محسوب می‌شود و دانشجویان زیادی از مناطق مختلف کشور برای تحصیل به قزوین مهاجرت می‌کنند، رقابت برای تصاحب فرصت‌های کار و استخدام در قزوین به صورت نیمه وقت خیلی زیاد است.