وظایف و مسئولیت‌های نیروهای آبدارچی و نظافتچی در هر شرکت و سازمانی متفاوت است که شرح آن‌ها موقع استخدام کارگر ساده به شما گفته خواهد شد. بااین‌حال، برای اینکه با مسئولیت‌ها و وظایف کارگر ساده یا خدماتی بیشتر آشنا شوید در ادامه به برخی از وظایف اصلی آبدارچی و نظافتچی اشاره کرده‌ایم:

نظافت سرویس بهداشتی، آشپزخانه و

اطلاع به مدیر یا سرپرست در مورد هرگونه مشکل، نقص یا خرابی در محیط

تمیز کردن محل کار و پاک کردن گردوغبار به کمک دستمال کشیدن، جارو، تی کشیدن، جاروبرقی و واکس زدن

مدیریت لوازم و ابزارهای بهداشتی و شوینده و سفارش لوازم جدید در صورت لزوم

شارژ و جایگزینی لوازم بهداشتی مثل دستمال‌کاغذی، دستمال توالت، حوله‌های کاغذی و مایع دستشویی

هماهنگ کردن وظایف با سیار همکاران نظافتچی

تمیز کردن درب‌های شیشه‌ای، آینه و پنجره‌ها به‌طور منظم و دوره‌ای

خالی کردن سطل‌های زباله و شستشوی آن‌ها جهت حفظ نظافت و تمیزی محیط

درصورتی‌که نیروی خدمات به‌عنوان آبدارچی نیز استخدام ‌شده باشد احتمالاً وظایف زیر را نیز بر عهده خواهد داشت:

ارائه چای به کارمندان شرکت

آماده‌سازی چای و پذیرایی از میهمانان و مشتریان

شستشوی ظرف‌ها و تمیز نگه‌داشتن آشپزخانه

مهارت‌های کلیدی کارگر ساده چیست؟

مهارت گوش دادن

از آن‌جایی‌که کارگر برای کارفرما کار می‌کند و باید دقیقا براساس خواسته و دستورات او، کارهای مختلف را انجام دهد، باید مهارت گوش دادن فعالانه و درک کامل خواسته‌ها و پرسیدن سوالات مناسب راجع به کار را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مهارت‌ یادگیری قوی

کارگران باید قدرت یادگیری بالایی داشته باشد و به سرعت دستورات و آموزش‌های لازم را یاد بگیرند و براساس دستورات کارفرما مشغول به کار شود؛ زیرا به طور کلی، کارگران برای استخدام به تخصص و مهارت خاصی نیز ندارند و آموزش‌های لازم حین کار به آن‌ها داده می‌شود. کارفرما معمولا زمان کمی برای آموزش به کارگران اختصاص می‌دهد و پس از آن انتظار دارد کارگر به درستی و طبق دستورالعمل‌‌ها کار را انجام دهد.

مهارت‌های کار تیمی و مشارکت با دیگران

کارگر در یک سازمان معمولا در کنار گروهی از کارگران و سرپرستان کار می‌کند و لازم است توانایی برقراری ارتباط موثر را با بقیه داشته باشد. بخش زیادی از وظایف و مسئولیت‌های کارگر ساده، همکاری و مشارکت با سایر کارگران است و در صورتی که کارگر مهارت ارتباطی خوبی نداشته باشد، در انجام کار خود به مشکل می‌خورد.

متعهد و منظم بودن

در انجام پروژه‌های ساختمانی و تولیدی، زمان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. هرگونه تاخیر در تکمیل پروژه باعث تحمیل هزینه‌های زیادی به کارفرما می‌شود. به همین دلیل، کارفرماها به دنبال استخدام کارگر ساده ای هستند که منظم، متعهد و خوش قول باشد، سرعت و مهارت بالایی در انجام کارها داشته باشد و بتواند در مدت زمان معین، وظایف خود را انجام بدهد.

دقت به جزئیات

سازمان‌ها و کارخانجات و کارگاه‌های مختلف با حوزه کاری متفاوت به استخدام کارگر ساده نیازمندند؛ اما همه آن‌ها از کارگر ساده انتظار دارند دقت و توجه زیادی داشته باشد و بتواند با ریزبینی، کوچک‌ترین مشکلات و ایرادات کار را ببیند و آن‌ها را اصلاح کند.

توان جسمی مناسب

کارگر فردی است که با استفاده از توان فیزیکی و جسمی خود کارهای مختلفی را انجام می‌دهد. بنابراین داشتن قدرت جسمانی بالا و سلامت از جمله ویژگی‌‌‌های مهم برای استخدام کارگر ساده است. گفتنی است که محدودیت سنی خاص برای کارگری وجود ندارد؛ اما دقیقا به دلیل اهمیت توان جسمی و فیزیکی، اکثر کارفرماها تمایل دارند کارگران جوان‌ را استخدام کنند.

نحوه جستجوی آگهی‌های استخدام کارگر ساده

شرکت‌های بزرگ اغلب حقوق و مزایای بسیار خوبی دارند, به همین دلیل، بسیاری از نیروهای خدماتی تمایل به همکاری با این سازمان‌ها دارند؛ اما تقاضا برای کار در این سازمان‌ها زیاد است و رقابت بالایی بین کارجویان وجود دارد. برای پیدا کردن شغل مناسب با حقوق و درآمد خوب، به نکات زیر توجه کنید:

ساخت رزومه استاندار و حرفه‌ای

امروزه برای پیدا کردن کار در هر شرکتی باید رزومه کاری داشته باشید. رزومه در حقیقت سوابق کاری و تجارب و مهارت‌های فردی شما را نشان می‌دهد که در یک الی دو صفحه نوشته می‌شود؛ اما نوشتن آن فوت‌وفن‌های خاصی دارد تا به‌عنوان رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای شناخته شود.

با‌این‌حال، اگر هنوز رزومه کاری ندارید می‌توانید به صفحه رزومه ساز سایت استخدام جاب ویژن بروید، اطلاعات خواسته‌شده را در پروفایل خود تکمیل کنید و در عرض چند دقیقه به‌صورت رایگان برای خودتان رزومه بسازید. این رزومه قالبی حرفه‌ای و استاندار دارد و بدون شک در پیدا کردن شغل بهتر به شما کمک زیادی خواهد کرد. رزومه‌‌ی ساخته‌شده در پروفایل جاب ویژن شما ذخیره می‌شود و وقتی برای یک آگهی استخدامی درخواست ارسال می‌کنید این رزومه برای آن‌ها فرستاده می‌شود.

تعریف کارگر روزمزد

همان‌طور که از اسم آن پیداست، کارگر روزمزد به کارگری گفته می‌شود که دستمزد او براساس کاری که در یک روز کاری انجام داده حساب می‌شود. در این نوع اشتغال، کارگر تنها برای یک روز استخدام می‌شود؛ در‌حالی‌که تضمینی برای ادامه کار در روزهای بعدی وجود ندارد.
این نوع کارگری در مقایسه با سایر مشاغل کارگری، ثبات مالی و امنیت شغلی کمتری دارد و کارگر باید هرروز به دنبال فرصت استخدامی جدید باشد. بسیاری از مشاغل مثل کارگاه‌های ساختمانی، کارخانه‌ها، کارخانه‌های تولیدی‌، مغازه‌دارها و برای انجام کارهای موقت خود ممکن است به استخدام کارگر روزمزد نیاز پیدا ‌کنند.

مسیر شغلی کارگر خدماتی و نظافتچی چگونه است؟

کارگر خدماتی ساده و آبدارچی یکی از مشاغل ورودی و سطح ابتدایی به‌حساب می‌آید که حقوق آن نیز معمولاً حقوق پایه وزارت کار در نظر گرفته می‌شود. درصورتی‌که مهارت‌های لازم برای این شغل و عملکرد خوبی داشته باشید، احتمال پیشرفت در مسیر شغلی شما وجود دارد.

از آن‌جایی‌که هر ساختمان و شرکتی برای تمیزی و حفظ بهداشت به نظافت نیاز دارد، شغل خدماتی یکی از ضروری‌ترین مشاغل برای هر محیط کار و سازمانی است. به همین دلیل انتظار می‌رود موقعیت شغلی نیروی کارگر ساده در دهه‌های آینده حدود 4% رشد داشته باشد که به‌اندازه رشد سایر مشاغل است.

ممکن است مسئولیت‌ها و وظایف کارگر ساده در برخی موارد بیشتر شود و مسئولیت‌هایی مثل رسیدگی و مدیریت انبار تدارکات، پذیرایی از میهمانان و خرید تجهیزات و لوازم موردنیاز نیز بر عهده آن‌ها قرار بگیرد. در مرحله بعد، اگر کارگر ساده مهارت‌های مدیریتی خوبی داشته باشد ممکن است سرپرستی سایر نیروهای خدماتی را نیز بر عهده او بگذارند. در هر مرحله، با افزایش وظایف شغلی و مسئولیت‌ها، میزان درآمد کارگر نیز افزایش پیدا می‌کند.

شما می‌توانید برای مشاهده آگهی‌های استخدام کارگر به سایت استخدام جاب ویژن مراجعه کنید.